Toimitusehdot

Yleistä

Fotoman Oy 2476253-6 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: [email protected]
Puhelin: 040 572 2620
Osoite: Uudenmaankatu 5-9, 05800 Hyvinkää

Tilaaminen

Tilaukset onnistuu helpoiten tilaamalla verkkokaupan kautta, näin varmistetaan että kaikki tiedot tulevat oikein. Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä tuotteet ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot ja tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilauksen tekemiseen tarvitaan sähköpostiosoite ja puhelinnumero, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus ja lähetyksen seurantakoodi sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta voit tarkistaa tilatut tuotteet sekä hinnat.

Maksaminen

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Maksutavat

Verkkopankit (Paytrail Oyj)

Asiakkaalla tulee olla käytössään verkkopankkitunnukset. Käytettävissä ovat kaikki yleisimmät suomalaiset pankit. Maksutapahtuma veloitetaan suoraan asiakkaan tililtä verkkopankkiympäristössä. Tilaaminen ja maksaminen tapahtuvat turvallisesti suojatussa yhteydessä. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Korttimaksut (Paytrail Oyj)

Korttimaksua varten tarvitset voimassa olevan suomalaisen maksulaitoksen myöntämän Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- tai Debit MasterCard kortin. Maksukortin tiedot eivät välity tai tallennu verkkokauppaamme missään vaiheessa. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa ja Mastercard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Todentaminen vaatii verkkopankkitunnuksia.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä meihin.

MobilePay

MobilePayllä voit maksaa verkkokaupoissa siten, että sinun ei tarvitse syöttää maksukortin tietoja. Tarvitset ainoastaan MobilePay -sovelluksen puhelimeesi.
MobilePayn normaalit käyttörajat eivät ole voimassa verkkokaupoissa. Voit siis tehdä ostoksia maksukorttisi käyttörajojen mukaisesti.

Klarna osamaksu

Klarna tarjoaa lasku / osamaksu -maksutavan. Tarkemmat maksuehdot ja kulurakenteen Klarnan palveluista löydät https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/fi_fi/consumer_credit.pdf
Tilauksen toimituksen jälkeen saat laskun seuraavan kuun lopussa. Riippuen ajankohdasta saat siis 30 – 60 pv korotonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit joko maksaa laskun kerralla tai voit muuttaa laskun osamaksuksi (laskun mukana tulee ohjeet).

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin, ennen klo 15 tehdyt tilaukset toimitetaan kuljetusliikkeelle samana päivänä. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 1-3 arkipäivää kuljetusliikkeen nopeudesta riippuen. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on vaihtelee muutamasta päivästä, muutamaan viikkoon . Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle. Noutamatta jätetyistä paketeista perimme toimituskulukustannukset.

Voit myös noutaa tilaamasi tuotteet myymälästämme osoitteesta Fotoman, Uudenmaankatu 5-9, 05800 Hyvinkää. Myymälässä voit maksaa ostoksesi käteisellä, kortilla tai Resursbankin luotolla.

Tilauksen peruuttaminen

Tilauksen peruuttaminen on mahdollista jos sitä ei ole vielä toimitettu. Nopeimmin voit peruuttaa tilauksen vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla tilauksen peruutuksesta. Jos maksoit ostoksesi Paytrail Oyj:n kautta käyttämällä pankkimaksua, teemme palautushyvityksen Paytrailin kautta ja saat heidän kauttaan sähköpostin joka sisältää ohjeet rahojen palautukseen. Jos maksoit luottokortilla, tulee palautus suoraan takaisin kortille.

Klarna maksutavassa laskua ei ehdi lähteä ja peruutamme tilauksen täällä päässä. Jos kuitenkin saat laskun, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mikäli tilaus on jo lähetetty, lähetys tulee palauttaa asiakaspalautusohjeiden mukaisesti.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Osa tuotteista toimitetaan ilman alkuperäispakkausta, tälläisten tuotteiden ei luonnollisesti tarvitse olla alkuperäispakkauksessaan. Asiakas voi tutustua tuotteeseen kuten voisi myymälässäkin, poikkeuksena tuotteet joissa on sinetti tai muu vastaava ilmaisin että tuote on otettu käyttöön. Näitä tuotteita ei voida ottaa käyttöön.

Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana: se on silminnähden käytetty, likainen, rikki, pakkauksesta puuttuu osia tai sinetöity myyntipakkaus avattu, emme voi palauttaa tuotteen hintaa kokonaan. Tällaisissa tapauksissa palautettava hinta sovitaan tapauskohtaisesti.

Palautusoikeutta ei ole jos tilaaja on yritys.

Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi.

Asiakaspalautus on asiakkaillemme pääosin maksuton. Jos asiakas maksaa palautuslähetyksen postituskulut itse emme kuitenkaan jälkikäteen korvaa tällä tavoin syntyneitä kustannuksia, sillä tarjoamme maksuttoman asiakaspalautusmahdollisuuden. Emme myöskään lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla lähetettyjä lähetyksiä postista. Emmekä korvaa tällä tavoin postitettujen lähetyksien kuluja asiakkaalle.

Ilmainen palautus ei koske käytettyjä tuotteita, käytettyjen tuotteiden tilauksesta aiheutuvia postikuluja ei korvata ja asiakas vastaa itse palautuskuluista. Jos tuote palautetaan vian tai virheellisen lähetyksen vuoksi, on asiakkaalla oikeus palauttaa tuote maksutta.

Puutteellisia asiakaspalautuksia ei käsitellä sekä vääristä asiakaspalautuksista perimme postitus ja käsittelykulut.

Palautuksesta tulee aina ilmoittaa etukäteen

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksestaan etukäteen. Ilmoita palautuksesta sähköpostitse. Helpoiten tämä tapahtuu vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla palautuksesta. Näin saamme myös vahvistusviestistä tiedot mitä tilausta palautus koskee. Mikäli et ole säilyttänyt vahvistusviestiä voit lähettää myös vapaamuotoisen ilmoituksen palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Viestistä tulee käydä ilmi ainakin omat yhteystietosi, tilausnumero sekä palautettavat tuotteet.

Tilauksen virhevastuu ja reklamaatiot

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Takuu

Uusien tuotteiden takuu on 12kk, käytettyjen vaihtolaitteiden kolme (3) kuukautta, jos ei toisin ilmoiteta. Poikkeuksina seuraavat:

  • käytettyjen laitteiden akuissa ei ole takuuta
  • uudet akut 6kk (Hähnell 24kk)
  • Canon 12 kuukautta
  • Fujifilm 36 kuukautta
  • Godox 12 kuukautta, akut 6kk
  • Hoya 36 kuukautta
  • Kenko 36 kuukautta
  • Lowepro 10 vuotta
  • Joby 36 kuukautta
  • Manfrotto 36 kuukautta
  • Nikon 12 kuukautta
  • Nissin 36 kuukautta
  • Olympus 36 kuukautta
  • Samyang 36 kuukautta
  • Sigma 24 kuukautta, rekisteröitymällä Sigma Nordic sivuilla, saat yhteensä yhteensä 5 vuoden takuun. Rekisteröinti onnistuu tästä.
  • Sirui 72 kuukautta
  • Sony 36 kuukautta. Takuuhuollot tekee Elcare. Huoltotilaukset pääset tekemään tästä.
  • Tamron 24 kk, rekisteröitymällä 5 vuotta. Pääset rekisteröimään uuden Tamron linssin tästä.


Canon ja Nikon tuotteiden takuuhuollosta ja -vaihdosta vastaa JAS-tekniikka, www.jastekniikka.fi

Lowepro, Nissin, Samyang, Sirui ja Tamron tuotteiden takuuhuollosta ja -vaihdosta vastaa Focus Nordic, www.focusnordic.fi

Hoya ja Tokina tuotteiden takuuhuollosta ja -vaihdosta vastaa Valokuvaustukku Foka, www.foka.fi

Manfrotto tuotteiden takuuhuollosta- ja vaihdosta vastaa Tura Scandinavia.

Godox tuotteiden takuuasiat hoidetaan Fotomanin kautta

Sony tuotteiden takuuasioista vastaa www.elcare.com


Voit ottaa aina yhteyttä Fotomaniin takuuasioissa ja autamme niissä mielellämme. Voit myös kuitenkin huollattaa laitteesi omatoimisesti yllä mainituissa paikoissa

suodattimet

Tuoteosasto

Alaosastot

Tuotemerkki

Kameramerkki
Kameramerkki
Kiikarien suurennukset
Kiikarien suurennukset

Hinta

Hinta - slider
07400

Saatavuus

Varastotilanne